det är tuffa tider

regn och rusk är vad vädret har erbjudit idag, jag klagar egentligen inte, tillbringar ändå 8 timmar på restaurangen och det är lite mysigt att vara i stallet när det regnar. idag har det tagits ett jobbigt beslut i stallet, jag har fått hålla tårarna inom mig ett tiotal gånger idag, försöker tänka på annat.. den dagen den sorgen. 

jag har tillbringat mycket gos och kli tid med min fina häst idag och åh vad han uppskattade de, att bli kliad var mer intressant än vad maten var. har även vägt honom för att se hur mycket han la på sig efter exakt fyra månader på betet och inte var de ett tjugotal kilon utan ett sjuttiotal. heeelt galet! nu har vi något att jobba bort i vinter iallafall ;-) mitt fett och hans fett, blir bra de! 
 
i övrigt är jag trött på folk som undviker sanningen, som inte kan vara mänsklig å erkänna sina misstag. man begår misstag och man lär sig av dom, men att hellre ljuga än att tala sanning förstår jag inte. det har iallafall gett mig huvudvärk. tog mig en promenad för att rensa huvudet efter denna dag, det behövdes verkligen!  nu ligger jag på sängen och tänkte krypa ner i den, natti natt. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0