fuck this

veterinären kom ca halv nio igår kväll och trodde det var förstoppning dramboi råkat ut för. gjordes ultaljud, han slangades med ett antal liter vatten och sen fick han stå med dropp i fyra timmar, så jag och världens bästaste kajsa satte oss på filtar i boxen för att vaka över dramboi som inte fick röra sig medan droppet satt i. vi var ute på promenad klockan tre inatt sen kunde vi lägga oss kring fyra. upp igen åtta och han var inte bättre.

nästa veterinär fick komma ut på förmiddagen och göra samma sak som igår, gick inte lika bra att slanga honom idag, näsblod från båda näsborrarna och det var blodstänk överallt i stallet. dramboi såg hemsk ut i sin röda mule. dropp i fem timmar och vi satte oss på filtarna igen i boxen hans för att vaka över honom. och nu ska vi varje timme ett antal timmar ut och longera honom, har inte blivit någon förbättring än men han visar ingen smärta iallafall.

lilla skrutten, vi hoppas att eländet är slut efter natten så jag får åka hem imorgon och han slipper stå med dropp en tredje gång. det visar sig imorgonbitti helt enkelt. kajsa och jag ska springa ut ett antal gånger inatt för att kika att inte någon smärta har kommit.

jag är trött, äcklig och känner mig matt! tur jag har marie&kajsa just nu


Kommentarer
Postat av: Elin

håller varje tumme för er. <3<3 fina du o fiiina dramboi!!

2010-11-24 @ 23:01:54
URL: http://stallvran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0