nu är det julafton

godkväll. jag är trött men ändå inte sova trött, jag vill inte lägga mig i sängen men kan tänka mig att sätta på en julfilm och lägga mig under täcket, men då vet jag att jag kommer somna och det känns jobbigt för då måste jag vakna och stänga av skärmen. jag får fundera på saken lite till..

annars så har det sprungits på stan&kupolen idag med mostra och kajsa, man skulle kunna sammanfatta det med folk och bilar överallt. var även till stallet på eftermiddagen och skulle försöka rida men dramboi har lyckats gjort något med dojjan så alla sömmar är gone så. så sitter lite löst. hovslagaren kunde komma på julafton men känns lite taskigt faktiskt så vi får se hur det blir med den saken. sen har jag finslipat schablonen, jag förstår att ni vill se bilder på rummet och det kommer, men känns som att det blir finare om ni får se det när det är riktigt klart, saknas hyllplan på väggarna och lite lampor. men ni kan säkert få en smygtitt. men det får bli imorgon.

jag och kajsa gick ner till louise senare på kvällen och snackade lite skit med både louise och nicke och nu har jag suttit här och myst, spelas julmusik i alla rum på kviddas v1. lite fullt hus här, kjells syster har kommit med sina barn, men det är trevligt! även slagit in alla julklappar nu, hjälpte även rasmus.

när jag kom hem från louise satt mamma&kjell på deras säng, såg jätte allvarliga och ropade in mig, mamma sa ledsamt att kjell ville skiljas, jag tappade hakan och åmajgad vad det han komma tankar, men ingen kunnde hålla sig för skratt. som tur var så trodde dom att dom var roliga som vanligt!

det får bli julfilm, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0